در کنار انتخاب زیورآلات ، سالن مناسب ، تشریفات ، لباس و سایر موارد مربوط به مراسم عروسی ، عکس و فیلم برای زوجین از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که با گذشت زمان ، آلبوم عکس ، فیلم و کلیپ های مراسم ، زنده کننده خاطرات سالهای دور خواهند بود . از اینرو ، زوجین ترجیح می دهند نسبت به هزینه ای که به فیلم و عکس خود اختصاص می دهند ، بهترین خروجی را دریافت کنند. با تمام این موارد ، استرس روز مراسم ، تاخیر های پیش بینی نشده و یا محدود بودن زمان ممکن است مانع از تحقق این خواسته شوند.

 راهنمای جامع عکاسی فرمالیته عروس :

عکاسی فرمالیته برای بر طرف کردن مشکلات یاد شده ، همچون محدودیت زمان و یا استرس زوجین در روز مراسم به کار گرفته می شود. در عکاسی فرمالیته ، چند روز یا هفته قبل از روز مراسم اصلی ، زوجین جهت پروسه عکاسی با عکاس و تیم همراه هماهنگ می شوند . در روز عکاسی فرمالیته می توانید از لباسهای رسمی و یا لباس اسپرت استفاده نمایید . به علت وجود زمان کافی ، می توانید دکورهای مورد نظر خود را آماده نمایید و یا سفارش کیک مخصوص فرمالیته عروس را بدهید.یکی از مزیت های رزرو عکاسی فرمالیته عروس ، علاوه بر اختصاص وقت کافی ، امکان عکسبرداری در لوکیشن های مختلف می باشد. لوکیشنهایی دور و نزدیک که عملا در روز مراسم اصلی قابلیت دسترسی ندارند و باید آنها را فراموش کرد. از مزیت های دیگر عکاسی فرمالیته ، میتوان به آماده بودن عکسهای عروس و داماد جهت تزئین مجلس در روز مراسم اصلی اشاره کرد .

نمونه عکس فرمالیته عروس در فضای باز

انواع عکاسی پیش از مراسم ازدواج

سبک های مختلف عکاسی فرمالیته

در سراسر جهان انجام عکاسی از زوجین ، پیش از زمان روز مراسم اصلی ، به گزینه ای در انتخاب پکیج عکس و فیلم عروس تبدیل شده است. اگر چه این عکاسی پیش از مراسم اصلی رقم می خورد ، اما شاید جزئیات آن در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت باشد. در کنار همه این تفاوت ها ، هدف اصلی عکاسی فرمالیته ، خلق ست زیبایی از عکسهای عاشقانه به دور از هیاهوی مجلس اصلی عروسی است . در کنار این از مزیت های عکاسی فرمالیته ، آشنایی زوجین با عکاس و تیم همراه و البته تمرین های ژست دهی مناسب موقعیت های مختلف می باشد.
شاید واژه فرمالیته کاربردی در عکاسی داخل ایران داشته اشد . در سایر نقاط جهان ، به عکاسی پیش از مراسم عروسی عناوین دیگری اطلاق می شود. به طور مثال ، در اروپای غربی و آمریکا بیشتر از عبارت ENGAGEMENT SHOOT یا همان عکاسی نامزدی استفاده می شود. در این سبک عکاسی زمانی بین 1 تا 4 ساعت جهت عکاسی اختصاص می یابد و معمولا عکسهایی در حالت عادی و مستند بدون تاکید بر ژست گرفتن زوجین پیشنهاد می شود. لباسها نیز معمولا اسپرت و غیر رسمی می باشند . در مورد رتوش عکس نیز ، اغلب به تصحیح یا تغییرات رنگی با پروفایل رنگی خاص اکتفا می شود و از رتوش های سنگین چهره و محیط اجتناب می شود.
در روسیه ، اروپای شرقی و آسیا استفاده از واژه PRE-WEDDING SHOOT یا عکاسی پیش از عروسی مرسوم است . در این مورد،  زمان عکاسی و تهیه کلیپ ممکن است بین یک تا سه روز کاری طول بکشد . در این مورد از لباسهای سنتی ، رسمی و غیر رسمی استفاده می شود . نوع عکسها نیز هم ه صورت ژست دهی و هم به صورت عکسهای بی هوا و مستند انتخاب می شوند.

در فیلیپین به این نوع عکاسی PRENUP می گویند که مخفف عبارت PRE-NUPITAL (پیش از عروسی) است . در قسمت های دیگر آسیا ممکن است از واژه PRE-WEDDING CLICKS برای عکاسی فرمالیته استفاده شود. در تمامی آنها مقصود ، عکاسی از عروس و داماد در زمان چند هفته یا ماه مانده به مراسم اصلی عروسی می باشد. حال با توضیحات ابتدایی که ذکر شد ، به سوال اصلی این نوشته خواهیم رسید.

آیا عکاسی فرمالیته برای شما لازم است ؟

در اینجا 5 مورد از دلایلی که می بایست عکاسی فرمالیته عروس را انجام داد ، برای شما ذکر می کنیم . البته بنابر بودجه یا زمان اختصاص داده شده به مراسم ، تصمیم گیری در این مورد بر عهده شماست . تیم آتلیه عکاسی عروس آرت ، همواره آماده ارائه پیشنهادات و پاسخ به سوالات شما در این مورد می باشد.

مزایای رزرو عکاسی فرمالیته عروس :

  • داشتن عکسهای زیبا ، بدون نگرانی از شرایط آب و هوا : باید گفت یکی از مواردی که در عکاسی فضای باز عروس ، ممکن است موجب نگرانی باشد ، عدم اطمینان همیشگی از ثبات وضعیت آب و هوایی است . آن هم در مناطقی که در طول سال بارنگی ، وزش باد و یا موارد مشابه به صورت اتفاقی رخ می دهند. اگر چه امروزه به لطف اپلیکیشن های آب و هوا ، پیش بینی وضعیت جوی تا حدودی میسر شده است ، اما باز هم نمیتوان به صورت قطعی در این مورد مطمئن بود . پس اگر شرایط جوی در روز عکاسی فرمالیته ، برای شما خوشایند نبود ، می توانید به راحتی وقت عکاسی را به روزی دیگر موکول کنید . توجه داشته باشید که این برنامه ریزی مجدد در روز عروسی غیر ممکن است . در کنار همه این ها ثبت خلاقانه عکس عروس به صبر ، حوصله و زمانبندی نیاز دارد .به طور مثال ، ثبت عکس فرمالیته در ساعات طلایی عکاسی ، نیاز به زمانبندی مناسب در زمان طلوع یا غروب خورشید دارد.
  • ثبت عکسهای زیبا جهت سرمجلسی و یا کارت دعوت : از دیگر مزایای عکاسی فرمالیته داشتن عکسهای زیبا و به دقت رتوش شده برای روز مراسم می باشد . این عکسها را می توانید بر روی کارت دعوت و یا به صورت تابلوی سر مجلسی در مراسم خود داشته باشید . لباسهای فرمالیته عروس و داماد چه به صورت لباس رسمی یا غیر رسمی بنابر سلیقه و یا با مشورت با تیم عکاسی انتخاب می شوند.
مزایای رزرو عکاسی فرمالیته عروس
  • آشنایی هر چه بیشتر با تیم عکاس و میکاپ آرتیست : ممکن است شما تجربه کار با تیم عکاسی مجلس عقد خود را داشته باشید یا نه . به هرحال اگر با تیم جدیدی جهت عکاسی قرارداد می بندید ، در طول دوره عکاسی فرمالیته که ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد ، می توانید تا حدودی سطح فنی و روحیات تیم همراه عکاس و میکاپ آرتیست خود آشنا شوید . اطمینان از همراهی قوی این دو تیم در روز عروسی برای شما بسیار خوشایند است . از طرفی هر گونه نقص ، کم کاری و یا عدم توانایی فنی عکاس یا آرایشگر در طول عکاسی فرمالیته برای شما مشخص می شود و میتوانید به دنبال جایگزین برای آنها باشید.
  • یک تعطیلات غیر رسمی داشته باشید : جدا از هدف اصلی تهیه عکس فرمالیته ، گشت و گذار در هوای باز ، تفریح و شادی همراه با گروه ، می تواند در کمترین حالت یک سفر کوتاه تفریحی برای شما باشد. بنابراین هم عکس میگیرید و هم لذت می برید.
  • غیر ممکن های روز عروسی را ممکن سازید : اگر میخواهید پر هیجان ، با ماشین آفرود در یک جاده کوهستانی حرکت کنید و به ثبت عکس بپردازید ، عکاسی فرمالیته تنها راه ممکن است . استفاده از نماهای زیبایی عکس و فیلم هوایی بوسیله هلی شات ، حضور در چندین مکان مختلف با وضعیت جوی و نمای متفاوت ، در روز عروسی امکان پذیر نیست . شما می توانید در طول دوره عکاسی و کلیپ فرمالیته راوی داستان خود باشید .

 

عکاسی عروس فرمالیته در اردبیل