عکاسی نوزاد یا (Newborn Photography) یک از شاخه های عکاسی است که محبوبیت زیادی بین خانواده ها پیدا کرده است . باید گفت به لطف تکنولوژی و همراه بودن دوربین هایی با کیفیت قابل قبول ، عکاسی از نوزاد از همان ساعات اولیه توسط خانواده و اقوام انجام می پذیرد . با اینحال ، تفاوت در کیفیت عکس ، تمرکز بر پروسه عکاسی ، ارائه خدمات توسط تیم مجرب و حرفه ای ، المانها و دکورهای موجود در آتلیه همگی از دلایلی هستند که والدین ترجیح می دهند ، عکاسی از نوزاد را در استودیوی عکاسی انجام دهند . حال که به توضیحی کوتاه در مورد عکاسی از نوزادان تازه متولد شده پرداختیم ، به سراغ بررسی زمان حضور در آتلیه عکاسی جهت ثبت عکس نوزادان می پردازیم.

عکاسی از نوزادان تازه متولد شده در روزهای ابتدایی

بسیاری از مادران هنگام تماس با ما و با ارسال نمونه های اینترنتی ، خواهان عکاسی دورپیچ نوزاد هستند . عکاسی نوزادان به روش دورپیچ می تواند خلاقانه باشد و از سری عکسهای منتخب در ژورنال رشد کودک شما تلقی شود . اما توجه به این نکته لازم است که این شیوه عکاسی دورپیچ در روزهای ابتدایی تولد نوزاد قابل انجام است . دلیل این امر نیز حالت پذیری و انعطاف مناسب بدن نوزاد جهت این نوع شیوه عکاسی است . از اینرو بهترین زمان عکاسی نوزاد را میتوان بین 5 تا 20 روزگی دانست . علاوه بر انعطاف مناسب ، خواب عمیق کودک نیز یکی از مواردی است که به تیم عکاسی ، جهت انجام پروسه ژست دهی و دورپیچ کردن کمک خواهد کرد.

آتلیه عکاسی نوزاد در اردبیل

در ادامه ، تعدادی نمونه عکس دورپیچ از نوزاد ، قرار داده شده است . لطفا به این نکته توجه داشته باشید که سلامت نوزاد ، اولویت ابتدایی جهت حضور در آتلیه می باشد . بنابراین در صورتی که احساس می کنید نوزاد توانایی عکاسی در روزهای ابتدایی خود را ندارد ، بهتر است عکاسی از او را به هفته های آتی موکول نمایید. در کنار این ، عکاسی از نوزاد می تواند در کنار پدر ، مادر ، برادر و یا خواهر ، انجام پذیرد.

چرا عکاسی از نوزاد را در آتلیه انجام دهیم ؟

اگرچه عکاسی از نوزاد را میتوان در منزل نیز انجام داد ، اما پیشنهاد ما عکاسی از نوزاد در آتلیه می باشد. شرایط محیطی ، تکنیک های عکاسی و خروجی عکس با کیفیت بالا از جمله دلایل اصلی این پیشنهاد می باشند . در ادامه به دلایل حضور شما در آتلیه جهت عکاسی نوزاد خواهیم پرداخت :

1 – تنوع و ایجاد پویایی در عکسهای نوزاد :  هر واحد عکاسی که به صورت تخصصی خدمات عکاسی نوزاد و کودک را ارائه می دهد ، از انواع پس زمینه های زیبا ، دکور های متنوع و وسایل کمکی لازم همچون تشک های مخصوص فرم دهی به بدن نوزاد استفاده می کند . تهیه این موارد در منزل قطعا با هزینه ها و گاها عدم دسترسی همراه خواهد بود.
2 – کنترل شرایط و محیط عکاسی :  در زمان عکاسی از نوزاد ، یک متخصص وظیفه عکاسی از کودک و نوزاد شما را بر عهده دارد . قطعا تجربیات و پیشینه یک عکاسی متخصص نوزاد ، از مادران خانه دار بیشتر است و این امر به خروجی و کیفیت بیشتر عکس منجر خواهد شد .
3 – حضور والدین در عکس : والدین اگر قصد عکاسی از خود به همراه نوزاد را دارند ، حضور در آتلیه می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد . انجام فرآیند عکاسی توسط عکاس و آزاد بودن والدین ، زمینه را برای فراهم شدن محیط مناسب جهت عکاسی فراهم می سازد . به طور مثال ، ممکن تغییر لباس کودک و یا شیردهی و تغذیه ، به راحتی و با حوصله در آتلیه انجام خواهد شد.
4 – حفظ امنیت نوزاد : همانگونه که اشاره شد ، عکاس نوزاد با توجه به تجربه خود با انواع فرم دهی مناسب برای سنین مختلف نوزاد آشنایی دارد . پس بهتر است اگر به دنبال ژست های خاص برای نوزاد هستید ، این کار را آتلیه انجام دهید.

ژست های عکاسی نوزاد در استودیو

دسترسی به پرده فون ، لباسها و انواع دکورها ، تنوع ژست دهی در آتلیه عکاسی را به مراتب بالاتر می برد. در قسمت ابتدایی این مقاله ، به دورپیچ کردن نوزاد و نمونه عکسهای نهایی اشاره شد . سایر مواردی که برای ژست دهی به نوزاد قابل اجراست به شرح زیر است :

1 – ژست قورباغه ای : این ژست یکی از پرطرفدارترین حالت دهی های بدن نوزاد جهت عکاسی می باشد . در این ژست پاهای نوزاد در کناره ها و دست های نوزاد زیر چانه قرار میگیرد . تاکید بیشتر این فرم بر روی مشخصات ظاهری صورت کودک است .